WHAT HAPPENS IN VEGAS

Cati dintre noi nu ne-am dorit macar o data in viata sa ajungem in Statele Unite ale Americii? Visul american a fost dintodeauna intiparit in mintea romanilor si a fost alimentat de binecunoscutele filme americane incepand cu Dallas si Baywatch pana la cele mai noi productii.

Zgarie nori, adolescenti petrecareti, masini luxoase, case de vis, gangsteri si cazinouri, totul devine posibil pe taramul american. Dar sa ne oprim putin la…cazinouri.

Las Vegas, orasul luminilor, un oras care nu doarme niciodata…sau cel putin nu in timpul noptii. Am ajuns in faimosul Las Vegas dupa un zbor de 17 ore si inca alte 4 ore de condus. Impreuna cu cativa colegi de diferite nationalitati am decis sa ne “incercam” norocul la Vegas, plecand cu ideea ca daca nu ne vom intoarce cu conturile mai grase cu siguranta ne vom imbogatii cu amintiri placute. Drumul cu masina a fost destul de obositor intru cat veneam de pe un zbor extrem de lung unde nu am fost pasageri ci echipaj de bord, incarcati cu responsabilitati si multa munca.

Odata ajunsi in Vegas am fost “orbiti” de milioanele de lumini care decorau cazinourile si parca ne oboseau si mai mult ochii pe care ii tineam cu greu deschisi. Cu gura cascata, pe geamurile deschise ale masinii am inceput sa ne minunam de privelistea oferita pe timp de noapte si sa cautam in acelasi timp un hotel. Spre surprinderea mea acest lucru a fost foarte usor, toate hotelurile avand preturi extrem de accesibile in pofida luxului pe care il ofereau. Ne-am cazat intr-o camera de 4 persoane pentru care am platit 120 de dolari pentru noaptea respectiva.

Ne-am schimat repede si am plecat extaziati si dornici de aventura cu gandul la celebrul film “What happens in Vegas stays in Vegas”. In apropierea hotelului nostru se afla hotelul Bellagio care detine faimoasele fantani dansatoare. Nu am vrut sa ne pierdem timpul acolo intru cat avem si noi fantanile noastre in Dubai, mult mai mari si mai frumoase, dupa cate se spune.

Las Vegas este de fapt intruchiparea orasului “perfect” unde cele mai importante obiective turistice din lume sunt copiate cu maiestrie si asezate armonios intr-un singur oras. Turnul Eiffel, statuia Libertatii, vulcani artificiali si chiar piramidele din Egipt fac deliciul turistilor care viziteaza zi de zi Las Vegasul in cautare de distractie.

IMG_9540 IMG_9469IMG_9530

Privirile ne-au fost atrase, in schimb, de hotelul “The venetian”, care este o miniatura perfecta a orasului italian Venetia, asa cum ii sugereaza si numele. De la minunatele canale cu gondole pana la faimoasa Piata San Marco, totul te purta, ca intr-o masina a timpului si a spatiului, pe taramul lui Michelangelo.

IMG_9341                  IMG_9335 IMG_9326           IMG_9321
Treziti la realitate de sunete si lumini puternice am realizat ca tocmai pasisem intr-un cazino. Atat cat puteai cuprinde cu privirea diferite aparate iti distrageau atentia si te invitau parca la joc. M-am simtit la fel ca intr-un parc de distractii animat si plin de culoare. Nici eu si nici colegii mei nu suntem fani ai acestui tip de distractie asa ca am plecat mai departe.

IMG_9351            IMG_9344

Tracand dintr-un cazino int-altul am observat un carusel realizat in totalitate din flori naturale a carui gingasie nu isi avea parca locul printre masinile de facut bani.

IMG_9363                               IMG_9364

Dupa o cina copioasa si un desert cu ravase care anuntau o seara de neuitat am hotarat sa extindem
aventura intr-un club. Un club luxos si foarte popular in Las Vegas unde insa nu am rezistat prea mult. Rapusa de oboseala a peste 30 de ore nedormite am hotarat sa ma reintorc la hotel cu dezamagirea ca viata reala nu este ca cea din filme. Colegii mei s-au reintors spre dimineata, putin ametiti de bautura dar cu mai multe intamplari memorabile.

Dupaa cateva ore de somn binemeritate, ne-am rasfatat cu un mic dejun traditional ce a constat in oua, bacon si cateva cafele tari ne-am urcat in masina cu gandul de a ne reintoarce in Los Angeles, nu inainte insa de a opri pentu cateva poze la semnul care anunta intrarea in oras “Bine ati venit in faimosul Las Vegas, regiunea Nevada”.

Ne-am fi dorit sa vizitam marele canion, din pacate era prea tarziu, ne despartea un drum de alte cateva ore. Am plecat dezamagita din Las Vegas, cu gandul ca am pierdut o zi fara sa descoper o alta minunatie creata de natura, asa cum o fac in fiecare calatorie.

Fotografiam cerul, care pare mai frumos in acea regiune decat in orice alta parte a globului, cand am vazut un indicator ce arata Canionul rosu, 15 km. M-am bucurat enorm, chiar daca nu era Marele canion, era totusi aceeasi forma de relief, probabil la fel de spectacoloasa. Si nu m-am inselat, intr-adevar privelistea canionului iti taie respiratia.

Este cu siguranta cel mai spectaculos miracol al naturii. Pietrele cu nuante de la crem la rosu se imbinau armonios si erau evidentiate de aparitia discreta a cate unui cactus. Ma simteam ca intr-un film western si eram pe deplin fericita. Asta da aventura!

IMG_9779            IMG_9748

Drumul inapoi spre autostrada a fost unul cu multe peripetii. Canionul fiind o abatere de la traseul principal era cat de ce sa ramanem fara benzina, pe o strada cu un singur sens si foarte putin circulata.
Pe deasupra nici vremea nu prea tinea cu noi, peste magnificul canion lasandu-se o ceata infricosatoare. Ce sa mai!! Ne simteam la fel ca intr-un film american cand o gasca de adolescenti pleaca in cautarea aventurii dar sfarsesc tragic in mainile unui criminal in serie. Din fericire povestea noastra a avut un final fericit, am reusit sa gasim drumul spre strada principala si chiar si o benzinarie izolata, filmul nostru desfasurandu-se conform scenariului.

Cu toate acestea nu ne-am grabit sa ajungem in Los Angeles, ci am facut opriri scurte si dese nevrand parca sa ne desprindem din mrejele canionului. Am intalnit si o gasca de magarusi salbatici foarte simpatici care ne-au dus cu gandul la casele bunicilor din Romania.

IMG_9877         IMG_9867

Desi dormisem foarte putin in ultimele zile nu eram catusi de putin obositi, adrenalina si extazul fiind la cote maxime.
Odata ajunsi la hotel, ne-am pregatit pentru zbor in graba, luand cu noi bagajul de amintiri minunate pe care le-am trait in ultimele 48 de ore.

Zborul pana acasa a fost mai placut decat de obicei, afisand in cabina un zambet natural, deloc fortat ca in alte dati, purtand inca in suflet amintirea celor doua zile pline de aventura.

Si totusi ce s-a intamplat in Vegas ramane in Vegas…